XL focus op mobile UX bij Coolblue (NL)

< Back to schedule

XL focus op mobile UX (NL) – door Mirela Kahrimanovic, UX Researcher Coolblue

Balans, dat is het sleutelwoord. Ook als het gaat om UX research. Wat is de juiste balans tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek? Hoe breng je vooruitstrevende visies in balans met ‘quick fixes’ als het gaat om user experience optimalisatie? En hoe doe je dat in een grote organisatie zoals Coolblue? Waar snelheid key is. En elke actie een reactie oproept. Waar je organisatiebreed bezig bent met de klantreis in zijn geheel. Maar je op teamniveau inzoomt op een tussenstop.

Mirela geeft een kijkje achter de (beeld)schermen van Coolblue. Waar ‘alles voor een glimlach’ super serieus wordt genomen. Waargemaakt door optimaal gebruik van data en absurde focus op user experience. Afgelopen jaar stond mobile user experience op nummer hoog op de agenda. Met resultaat. Aan de hand van concrete voorbeelden licht Mirela toe hoe Coolblue onderzoek en prototyping heeft ingezet om de organisatie mee te krijgen in het ‘mobile minded’ denken. En hoe Coolblue een groot project doenbaar en deelbaar maakte voor de scrum teams.

 

mirela-kahrimanovicOver Mirela Kahrminovic – Binnen Coolblue heeft Mirela zich als doel gesteld om het begrip van en emphatie voor klanten te vergroten. Ze houdt er van mensen bij elkaar te brengen en te motiveren om projecten vanuit een ander perspectief te bekijken. Ze voert hiervoor veel onderzoek uit, en organiseert co-creatie sessies en workshops.

  • LinkedIn profiel Mirela